مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع) کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان تبلور اندیشه‌های شریعتی، فراتر از ایران گفتاری از دکتر علیرضا واسعی در تحلیل وضعیت اجتماعی و سیاسی دوران امام علی‌النقی(ع) برپایی ایستگاه‌های نقاشی غدیر ویژه کودکان در حرم مطهر رضوی برگزاری ۵۰۰ جشن غدیر با همکاری مردم در مشهد بازگشت زائران بدحال از عربستان با اولین پرواز‌ها (یکم تیر ۱۴۰۳) چیستی عید غدیرخم در  تبیین پیامبراکرم‌(ص) بررسی شبهات مرتبط با «غدیر» | تلاش شکست خورده برای تحریف تاریخ میهمانی غدیر در ۳۰۰ شهر برگزار می‌شود ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل نذر عید ولایت شدند فضاآرایی ویژه حرم مطهر امام‌رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم میراثبان نفائس خطی حرم رضوی | یادی از مرحوم میرزا مهدی ولایی، فهرست‌نگار کتابخانه حرم حرص پسندیده و ناپسند در اخلاق رضوی چرا به زیارت امام‌رضا(ع) حج فقرا گفته می‌شود؟ | جان به قربان تو شاها که حج فقرایی
سرخط خبرها

«شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد

  • کد خبر: ۲۳۱۲۷۰
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
«شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد
"شب شعر مکتب خدمت" با هدف زنده نگهداشتن یاد و نام شهید جمهور و همراهانش در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حوادث و تاریخ هر رشادتی از بزرگ مردان انقلاب اسلامی ایران اگر بخواهد ماندگار شود باید در لباس هنر انقلابی هم بنشیند تا حافظه کوتاه تاریخ آن را از یاد نبرد. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند "شعر باید زنده باشد و نسبت به مسائل جاری و نیاز‌های کشور موضع داشته باشد. " شب شعر مکتب خدمت" نیز همزمان با هفتمین روز شهادت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و همرزمان شهیدشان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.  

«شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد 

شاعران آیینی پیر و جوان همچون سعیده کرمانی، مسعود یوسف پور، علیرضا خاکساری، مویدی، سیدرضا یعقوبی، استاد شفق همه آمده بودند تا صفایی به محفل بدهند و سروده‌های خود را در رثای مقام شهادت رئیس جمهور بسرایند.

از استاد بزرگ شعر و ادب، محمدجواد غفورزاده معروف به شفق بگیرید که از اهمیت زیارت اینگونه خواند " ... این لحظه‌ها غنیمت عمر من و شماست... " و در ادامه از افتخار خادمی خادم الرضا (ع) جمع را مهمان سروده جدیدش کرد و از ارادت رئیس جمهور به شهادت گفت که همچون رفیق شهیدش انگشترش در نگاه رسانه‌ها به چشم آمد، "یار دیرین سلیمانی نمی‌دانم چرا خواهش انگشتر از دست سلیمان داشتی"

یا مسعود یوسف پور شاعر جوان و انقلابی که شعرش را با مدحی پر صلابت از امیرالمومنین (ع) شروع کرد و خواند و سرود و سرود و از رشادت و مرد میدان بودن امام شروع کرد و بعد به جنایتی که این روز‌ها در رفح قلب جهان را جریحه دار کرده اشاره کرد و رسید به حادثه سرد و سنگین کوه‌های ورزقان و از شهید ابراهیم رئیسی سرود... "حرم دارد مقامی برتر از بیت الحرام اینجا / اجابت شد دعای تو‌ای سید ابراهیم"

برنامه کم کم به پایان رسیده و بعد از آنکه چشم‌ها و دل‌ها با شنیدن اشعاری که به اسم شهید و شهادت و مدح ائمه (ع) نورانی شد میهمان صدای گرم حاج مهدی اکبری شدند و دیده‌ها‌تر گشت و دل‌ها صاف شد.

«شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص اهداف برگزاری این شب شعر آیینی گفت: ابراز همدردی با ملت شریف به مناسبت شهادت رئیس جمهور و نکوداشت مقام شهید رئیسی و همراهانش از جمله اهداف اولیه برگزاری این رویداد است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی در ادامه هدفی بالاتر را در برگزاری چنین رویدادی عنوان کرد و شرح داد: علاوه بر راه اندازی چنین محفلی و استفاده از ظرفیت‌های هنری استان با حضور شاعران آیینی بنام همچون استاد شفق، خاکسار و مقدم، تبیین ابعاد شخصیتی شهید رئیسی هدف دیگر ماست، چرا که باور داریم می‌توان با تببین این ابعاد، با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در میش داریم شاخصه‌های رئیس جمهور آینده را تبیین کرد و سطح توقع مردم را بالا برد. 

حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: نباید در تبیین ویژگی‌های رئیس جمهور از سطح تراز جمهوری اسلامی پایین بیاییم. بازخوانی شخصیت شهید جمهور در قالب‌ها و برنامه‌های متعدد می‌تواند سطح توقع مردم را بالا ببرد و در این راستا سلسله جلسات تبیینی را تا ایام انتخابات در برنامه داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->